Podzimní pletení, koláč Prošívaná deka

Tohle počasí, plné sluníčka barev, ale také chladna a mrazíků, mě popohání v háčkování. A tak s nosem jak bambule (ano ano neřádus bacilus stále s náma) jsem v každičké vzácné volné chvilce s háčkem.

nákrčník a la podzimní listí

nákrčník klučičí, místo černé by se mi líbila má oblíbená šedá, ale nemám, tak příště :)

a trocha sladkého k čaji, prošívaná buchta, rychlá mňamka

Recept na Prošívanou deku

(mám ho z malé knížečky od sousedky Danty, už ale nevím název kuchařky ani autorku/autora)

Těsto: 
2 hrnky (1hrnek = 3dl) polohrubé mouky
1,5 hrnku práškového cukru
1 hrnek oleje
1 hrnek mléka
2 vejce 
2PL kakaa
1 vanilkový cukr
1 prdopeč

Náplň:
500 g tvarohu ve vaničce
2 vajíčka
1 balíček vanilkového pudinku
1 vanilkový cukr
2-3 PL práškového cukru
a tolik mléka, aby se náplň po smíchání surovin dala  lít, a balíček hrozinek (ten jsem zapomněla)

Postup: Všechny přísady na těsto dobře promísíme a nalijeme na vymaštěný a polohrubou moukou vysypaný plech. Na těsto lžičkou vléváme tvarohovou náplň tak, aby se po upečení vytvořila tzv. prošívaná deka. Pečeme ve vyhřáté troubě, ne příliš prudce. (já pekla na 160C) Když se kraje pečiva začnou oddělovat od plechu, dopečeme. Krájíme na úhledné čtverce. 

Dobrou chuť!   :D Je to rychlé a snadné a dobré.

Komentáře

Oblíbené příspěvky