Broskvova marmeláda s mátou


Babička s dědou mají na zahrádce broskve. Většinou se jich moc neují, takže co s úrodou. Letos jsem si řekla, že zkusím zasnoubit broskve s mátou. Přidala jsem ještě několik kuliček rakytníku, jeho první úroda. (Zasadila jsem ho, abych mohla dělat hruškovo - rakytníkovou marmeĺadu, ale na to 10 letošních kuliček nestačí;))

Recept broskvovo-mátová marmeláda
2kg broskví vypeckovaných (neloupaných)
10 kuliček rakytníku (nemusí být)
1/2 šťávy z limetky
1/2  - 1 hrnek lístků máty (záleží kdo jak má rád, v druhé várce jsem dala jeden hrnek)
1- 1,5 kg cukru (já jsem dala 350 hnědého a 650 bílého)
2x gelfix 1:2

Postup: vypeckované broskve dáme do hrnce, podlijeme troškou vody a vaříme do změknutí, přidáme limetkovou šťávu a (rakytník) a mátu. Když vše změkne (cca 20 -30 min), rozmixujeme ponorným mixérem a přidáme gelfix (dle postupu ba obalu) a cukr dle minimálního množství a chuti. 

Myslím, že máta se v jamu rozleží, tak jsem zvědavá až ji načneme:). 

A polepky mi Adý razítkoval, pry jako na poště:)



Komentáře

Oblíbené příspěvky