Bramborové placky dědy Pavla

Jeden slibovaný recept pro Bludičku:). 

Náš druhý děd vševěd je výborný kuchař, teď už to tedy fláká, ale jeho slavný guláš, plněné papryky, chlupaté knedlíky či bramborové placky voní kuchyní do teď. A kdo některou z jeho specialit ochutnal dodnes skládá ódy. Jako já a P. na ty bramborové placky. 

A přitom je to jedno z těch obyčejných jídel, které se prakticky vaří ze zbytků ;). 

Takže dnes jsme se s Adým snažili a smažili jsme ze včerejších brambor. 

Suroviny (jak jinak než od oka)
- ale já k tomu od oka přiložím fotky, aby to nebylo tak složité
• brambory cca 1kg
• vejce 2x
• hrubá mouka (asi jeden hrnek)
• mléko 
• sůl, majoŕanka
• česnek
• slunečnicový olej, na smažení já dávám i cca lžíci do těsta

Postup: vše smícháme do nelepivé konzistence, aby se nám dobře dělaly z kuliček placky:). Děda má vždy placky slané až extra slané a česnekové tak akorát na vypálení červa. Takže těchto dvou přísad se nebát a nebo s mírou:). 
Těsto zpracujeme nejprve mačkátkem na brambory a pak zásadně rukou, jinak to není ono. Mouku přídáváme podle potřeby, záleží na tom jaké máme brambory. Když je těsto viz fotka, tak si dám do talíře ještě trošku hrubé mouky, uždíbnu si vždy kus těsta, to obalím v mouce, aby se mi nelepilo a z kuličky udělám placičku. A tak pořád dokola, až mám cca 25 - 30 placek. 

Smažíme pozvolna, pěkně z obou stran do hněda. A usmažené placky prokládám ubrouskem, aby odsál omastek. 

Bezva modelína pro všežravého skřítka. Perfektně využtá energie.:) 

Bludičko, doufám, že mou snahu oceníš a pošleš recept na likér z bezinek od Babičky. :)




Komentáře

Oblíbené příspěvky